Ja no 茅s q眉esti贸 d'una jornada. Ni tan sols de viure conscients tot el mes de mar莽. El feminisme ja 茅s aqu铆 i ara per viure'l cada dia. En aquest sentit, ens hem revisat i un cop rellegit Feminisme 茅s Igualtat veiem aquesta 脿mplia base i per aix貌 aquest 2020 ja parlem de Transfeminisme 茅s Equitat . Entre feminisme i transfeminisme hi ha diverg猫ncies que ens agradaria deixar molt clares en aquesta ocasi贸, 'ser dona' segueix sent complex a dia d'avui i aqu铆 va la nostra petita aportaci贸.

Reivindicar o abolir el g猫nere

El feminisme radical, nascut als EUA als 60, no 茅s una esp猫cie de conspiraci贸 mis脿ndrica (com creuen alguns), sin贸 un corrent que vol eliminar d'arrel totes les desigualtats socials causades pel patriarcat. Aquesta arrel, que per a les anomenades 'radfems' 茅s l'exist猫ncia mateixa de g猫neres, 茅s la que les separa del moviment transsexual feminista consolidat en els 2000, ja que les 'transfems' consideren que l'origen de l'opressi贸 patriarcal no s贸n els g猫neres en si sin贸 el sistema binari r铆gid 'home/dona' i l'associar els g猫neres al sexe. Aix铆 que mentre que el transfeminisme vol que hi hagi tants g猫neres com identitats existeixin, el feminisme radical vol que no hi hagi cap.

Les transfems consideren que la societat privilegia les persones que s'identifiquen amb el g猫nere que se li ha assignat al n茅ixer (les persones cisg猫nere) i a l'茅sser un sistema binari nom茅s reconeix dos g猫neres (home o dona), marginant la resta. Per貌 creuen que el g猫nere en si no 茅s ni bo ni dolent, sin贸 una qualitat personal i individual, una categoria neutra que cada persona percep, subjectivament, i no ha de limitar-se a mascul铆 o femen铆. En un m贸n transfem ideal, de fet, el nombre d'identitats de g猫nere tendeix a infinit (d'aqu铆 el reconeixement dels g猫neres 'no binaris', com interg猫nere, g猫nere fluid, big猫nere, demig猫nere, i un llarg etc.).

Fins aqu铆 podem "llegir"

A Fundaci贸 Goteo entenem que no solucionarem aquest nus gordi脿, o al menys no anem a tallar-lo en sec en quatre par脿grafs, per貌 vol铆em deixar ben clar la nostra postura i aix铆 creiem haver-ho transm猫s donant suport a les seg眉ents campanyes en aquesta direcci贸.

Festival Agrocuir d'Ulloa

El Festival Agrocuir da Ulloa 茅s un esdeveniment per la diversitat sexual i afectiva que se celebra al rural. 脡s de car脿cter intergeneracional i reivindica valors com l'ecologisme, el feminisme i la llibertat perqu猫 cadascuna sigui com vulgui ser.
S贸n dos dies de m煤sica, teatre, contacontes, tallers, taules rodones... en el qual convergim persones de tot el m贸n en un ambient de bon rotllo i diversi贸.

Despr茅s de quatre edicions emmarcant el festival a Granxa Maruxa, aquest any van decidir traslladar totes les activitats a espais de la vila de Monterroso, per generar un espai m茅s obert i accessible a trav茅s d'una campanya a Goteo.

Festival Teatre Social Con-Vivencias

Per cinqu猫 any consecutiu, l'associaci贸 Orbita Diversa va apostar per Con-Vivencias a trav茅s del teatre social i de l'artivisme al barri madrileny de Lavapi茅s - Embajadores, donant suport i visibilitat a projectes esc猫nics inclusius, reivindicatius i socialment compromesos amb la diversitat, amb enfocament feminista, divers-cultural, intergeneracional, LGTBIQ +. Tot aix貌 ha implicat molt d'esfor莽 en temps i l'assumpci贸 de riscos econ貌mics per a un col路lectiu consolidat, per貌 amb les dificultats pr貌pies de l'area sociocultural.

Amb Con-Vivencias s'aconsegueix crear un projecte col路lectiu que aposta per l'煤s de el teatre com a eina per a l'acci贸 social, la promoci贸 de l'equitat i l'aprofitament comunitari dels espais p煤blics de la ciutat.

Dades contra el Soroll

Dades contra el Soroll 茅s una plataforma que combat la desinformaci贸 sobre les viol猫ncies masclistes. A partir de dades estad铆stiques oficials, transformen nombres en dades visuals que ajuden a comprendre la dimensi贸 d'aquest greu problema social. Com m茅s dades sobre les viol猫ncies masclistes existeixin, i m茅s visibles estiguin, m茅s detalls hi ha per comprendre la realitat. Difonent les dades de les viol猫ncies masclistes, es potencia la seva prevenci贸. 脡s un recurs m茅s per acabar i eradicar la viol猫ncia contra la dona de la nostra societat.

Fer visible la viol猫ncia masclista, s'ha convertit en una urg猫ncia. 脡s innegable que avui dia hi ha molt soroll sobre aquest tema, per貌 poca claredat i coneixement en detall de la seva dimensi贸. Una societat que lluita per acabar amb aquesta xacra social, 茅s una societat que parla sobre el problema, que clarifica i aprofundeix en la mat猫ria. No hi ha cap dubte que cal visibilitzar molt m茅s la pres猫ncia de la viol猫ncia masclista en la nostra societat per acabar amb aquesta.

SOS Refugiadxs LGTBI

El projecte que presenta KIFKIF ENTRE IGUALS 茅s una resposta a les necessitats de persones que es troben en el proc茅s de sol路licitud de protecci贸 internacional pel fet de ser LGTBI+ a trav茅s d'una intervenci贸 integral que compr猫n l'allotjament residencial, la realitzaci贸 d'itineraris individualitzats d'inclusi贸, l'acompanyament en el proc茅s d'asil, l'atenci贸 psicosocial especialitzada, l'aprenentatge de l'idioma espanyol, l'assist猫ncia jur铆dica, i les activitats d'oci que promouen la conviv猫ncia intercultural.

A difer猫ncia dels altres projecte, ja reeixits, aquest segueix en campanya fins al 28 de mar莽 i tu pots donar-hi suport avui. Ho aconseguiran? 馃槣

Banner Credit Image: Fountains for the Baroness, Gwendolyn Audrey Foster