Estem entusiasmades despr茅s de la publicaci贸 de la Guia "Com organitzar Assemblees Deliberatives per Sorteig C铆vic en instituts"" que amb tant d'afecte han desenvolupat la nostra companya Tayrine Dias i el nostre co-fundador Olivier Schulbaum! Pots descarregar-la aqu铆.

Normal 馃

A Fundaci贸 Platoniq som les primeres a tenir clar que la joventut 茅s una part fonamental de la societat i la seva participaci贸 en la pol铆tica 茅s essencial per al desenvolupament d'una democr脿cia sana i forta. A ning煤 se li escapa que la manera com les persones joves participen ha canviat al llarg dels anys i continuen sent un factor important en la presa de decisions pol铆tiques. Actualment, la signatura de peticions en l铆nia, el consum conscient, el grafit, les declaracions a les xarxes socials, els flash mobs, les protestes i les manifestacions s贸n les formes m茅s visibles.

Aquesta guia s'enfoca a descriure els onze passos per organitzar una Assemblea Deliberativa, on els joves poden participar de manera diversa i inclusiva al seu institut o espai de conviv猫ncia. L'Assemblea Deliberativa 茅s un espai on cada participant es reuneix per explorar temes rellevants de la seva realitat, proposar accions o projectes, avaluar-ne els avantatges i desavantatges i decidir entre les propostes presentades quines compten amb el suport del grup per a la seva futura implementaci贸.

La selecci贸 de participants en una Assemblea Deliberativa es fa mitjan莽ant sorteig c铆vic, una forma d'elecci贸 m茅s justa que les eleccions o refer猫ndums. La democr脿cia per sorteig 茅s m茅s igualit脿ria i ofereix igualtat d'oportunitats per a totes les participants, independentment de la seva 猫tnia, origen socioecon貌mic, nivell educatiu o cultural. A m茅s, no hi ha una compet猫ncia per vots o candidatures, per la qual cosa la manca de compet猫ncia evita que els guanyadors se sentin superiors i que els perdedors se sentin rebutjats.

Normal 馃

L'experi猫ncia de Democr脿cia en Pr脿ctica a Bol铆via 茅s un referent mundial en democr脿cia per sorteig a les escoles. Des d'aquesta iniciativa, s'emfatitza l'apoderament dels estudiants perqu猫 puguin desenvolupar habilitats relacionades amb el treball en equip, la deliberaci贸, la presa de decisions col路lectives i parlar en p煤blic. L'elecci贸 per sorteig 茅s una manera de no discriminar en el proc茅s d'aprenentatge escolar i fomenta l'apoderament dels estudiants.

En conclusi贸, la participaci贸 de la joventut a la pol铆tica 茅s essencial per al desenvolupament d'una democr脿cia forta i sana. L'Assemblea Deliberativa 茅s un espai on els joves poden participar de manera diversa i inclusiva al seu institut o espai de conviv猫ncia, i l'elecci贸 per sorteig 茅s una manera m茅s justa de seleccionar els participants. La democr脿cia per sorteig ofereix igualtat d'oportunitats per a tothom i fomenta l'apoderament dels estudiants al proc茅s d'aprenentatge escolar. 脡s important donar suport i promoure la participaci贸 de la joventut a la pol铆tica, ja que s贸n ells els qui poden construir un futur m茅s democr脿tic i equitatiu per a tots.

Fes-li una ullada i si vols organitzar un di脿leg ciutad脿 o assemblea ciutadana al teu institut, barri o pla莽a, contacta'ns a info@platoniq.net i ho fem juntes!