馃Pots imaginar que alg煤 et pogu茅s prendre els bons moments i els records? Tot el que has aconseguit, el que has lluitat amb alegria, el que has ballat en bona companyia i el que has ballat a la teva manera... Per sort, aix貌 ja forma part de qui som, juntament amb els moments no tan bons, 茅s clar. A pocs dies del 23J, creiem important recordar l'objectiu principal d'un bon govern, que no hauria de ser altre que el benestar i el desenvolupament de tota la ciutadania. Des de la Fundaci贸 Platoniq i la Plataforma Goteo, volem seguir ballant. Aix铆 que en aquesta ocasi贸 t'animem a que, de la mateixa manera que gaudim i valorem "el que hem ballat" a la vida, apreciem i valorem el proc茅s democr脿tic i l'oportunitat de participar en la presa de decisions com a col路lectiu. Dit de manera curta i clara: Seguim ballant i que continu茂 la revoluci贸! 馃槣

馃摤 En aquest butllet铆 presentem un projecte de refugi que busca crear espais i oportunitats laborals a l'espai rural perqu猫 les persones gaudeixin d'una vida plena i digna; una iniciativa de treball social comunitari i acompanyament educatiu a persones en situaci贸 de desavantatge social a trav茅s del cultiu d'horts socials i comunitaris; i finalment, la consolidaci贸 d'un centre multiplicador d'iniciatives socials-econ貌miques alternatives cr铆tiques per continuar llan莽ant propostes a la societat civil i a les institucions orientades a la construcci贸 de diferents models de desenvolupament basats en l'economia social. Anem carregades i volem seguir ballant!

El refugi de Sarnago 馃彙

Normal 馃

馃挭馃徏 L' objectiu de l'Associaci贸 d'Amics de Sarnago 茅s convertir la localitat en un lloc on qualsevol persona interessada pugui desenvolupar una vida digna i plena. A curt termini, estan posant en marxa diferents projectes, sent el m茅s important la creaci贸 d'un centre social i de teletreball amb habitatge per a persones que vulguin treballar des de Sarnago de manera temporal o permanent.

馃グ Davant del canvi de paradigma cap a la inclusi贸 dels coneixements i les formes de vida rurals, no es tracta nom茅s d'una q眉esti贸 de just铆cia social, sin贸 tamb茅 de la manera m茅s creativa de respondre a les actuals crisis socials, econ貌miques i mediambientals. La import脿ncia no 茅s substituir una forma de viure per una altra, ja que totes serien igualment insuficients i incompletes, sin贸 ser capa莽os de trobar l'equilibri m茅s saludable i just entre totes elles.

馃彙 Si tamb茅 vols donar aquest petit pas en la direcci贸 d'una progressiva revitalitzaci贸 i posada en valor del nostre m贸n rural, uneix-te a goteo.cc/refugiosarnago.

Presa de Tierra 馃惥

Normal 馃

馃憗锔 L'equip impulsor del projecte (La Dinamo Acci贸 Social) porta treballant des de fa uns 15 anys, tant en projectes professionals de treball social comunitari d'acompanyament educatiu a persones en situaci贸 de desavantatge social, com en pr脿ctiques associatives inserides en els moviments socials, en una din脿mica d'"investigaci贸 militant" i implicaci贸 social basada en pensar la pr脿ctica i alhora apostar per implementar iniciatives situades, reflexionades i cr铆tiques, en coher猫ncia amb el model alternatiu que es defensa en l'entitat.

馃 L'objectiu d'aquesta campanya 茅s la compra d'un terreny de 2700 metres quadrats de terra productiva d'horta de Godella, en un lloc molt proper al nucli urb脿 i al costat d'altres horts socials i comunitaris. Actualment tenen l'horta en r猫gim de lloguer, per貌 la propiet脿ria vol vendre-la. Treballant-la des de 2015, amb 8 anys de treball ecol貌gic de la terra, consideren que 茅s una oportunitat, abans de deixar-la.

馃尶 Per aix貌, l'opci贸 que han valorat com a millor 茅s adquirir el terreny que ja tenen llogat i aix铆 poder continuar la seva feina amb garanties, a m茅s de reservar, de manera definitiva, un tros de l'horta de Godella per al cultiu ecol貌gic i el treball social. Forma part del canvi a goteo.cc/tomadetierra.

Dona suport a la Divergent 馃挱

Normal 馃

馃棧锔 La Divergent Cooperativa es crea fa un any per convertir-se en un centre social comunitari. Aposten des del principi per esdevenir un espai d'interacci贸 social des de la cultura, la mediaci贸 i la creaci贸 de processos comunitaris col路lectius, convertint-se en un moviment "facilitador" que ha propiciat la generaci贸 d'una cultura alternativa, autogestionada i independent dins de la ciutat.

馃珎 Per continuar treballant i ser un centre multiplicador d'iniciatives socials-econ貌miques alternatives, necessiten la col路laboraci贸 de tothom. Per seguir generant un teixit associatiu cr铆tic que llan莽a propostes a la societat civil i a les institucions, orientades a la construcci贸 de diferents models de desenvolupament basats en l'economia social.

馃槉 Si encara no coneixes la Divergent Cooperativa per貌 vols formar-ne part i gaudir de tot el que ofereixen i oferiran en el futur, fes-hi una ullada i, si pots, dona un cop de m脿 a goteo.cc/ladivergente.

El manifest per la democr脿cia clim脿tica 馃棾锔

Normal 馃

馃毄 El canvi clim脿tic no 茅s una possibilitat, 茅s una realitat. Per貌 encara m茅s preocupant 茅s la lentitud amb qu猫 s'estan prenent mesures per mitigar els seus efectes. Aquest 茅s el crit d'auxili que es transmet en el Manifest per la democr脿cia clim脿tica.

馃寠 Juntament amb la iniciativa Marea Deliberativa, des de la Fundaci贸 tamb茅 creiem que les Assemblees Ciutadanes s贸n la clau per abordar l'emerg猫ncia clim脿tica i altres problem脿tiques.

馃憠 Per aix貌, juntament amb 17 organitzacions i sindicats, hem llan莽at el manifest de Democr脿cia pel Clima, que crida a ampliar la democr脿cia per fer front a l'emerg猫ncia clim脿tica.

馃尡 Avui tamb茅 volem convidar-te a llegir aquest nou article aparegut a Wilder Journal, que tracta la import脿ncia de la participaci贸 ciutadana en la presa de decisions sobre el medi ambient i altres problemes socials, i t'animem a signar tamb茅 aqu铆.

La Fundaci贸 Platoniq i la Plataforma Goteo 馃寠

Normal 馃

馃尡Si aquest 茅s el primer butllet铆 que reps, t'agradar脿 saber que la Fundaci贸 Platoniq 茅s una organitzaci贸 que treballa en l'脿mbit de la democr脿cia participativa i la innovaci贸 social. El seu objectiu principal 茅s promoure i facilitar la participaci贸 ciutadana en la presa de decisions i en la creaci贸 de projectes col路laboratius.

馃敟 La fundaci贸 desenvolupa diverses iniciatives i eines per fomentar la participaci贸 ciutadana i enfortir la democr脿cia. Entre els seus projectes destacats es troba la Plataforma Goteo, una plataforma de crowdfunding i col路laboraci贸 col路lectiva que permet finan莽ar projectes de car脿cter social, cultural, tecnol貌gic i mediambiental.

馃寠 A trav茅s de Goteo, la Fundaci贸 Platoniq promou la participaci贸 ciutadana en el finan莽ament i desenvolupament de projectes que contribueixin al benestar i desenvolupament de la societat. Aquesta plataforma es basa en el principi del "crowdfunding de recompensa", on les persones donants reben recompenses o beneficis pel seu suport financer.

馃彅锔 A m茅s de la plataforma Goteo, la Fundaci贸 Platoniq desenvolupa tallers, programes de formaci贸 i activitats de divulgaci贸 per impulsar la participaci贸 ciutadana i la col路laboraci贸 en la presa de decisions. El seu enfocament es centra en la creaci贸 de xarxes i comunitats col路laboratives que promoguin la innovaci贸 social i la construcci贸 d'una societat m茅s justa i participativa.

馃攧 Esperem continuar fent molt m茅s i que ens puguis seguir per estar al dia de tot a trav茅s de les nostres xarxes i p脿gines. Platoniq (WilderJournal), (Twitter), (Facebook), (LinkedIn), (Instagram) Goteo (Blog), (Twitter), (Facebook), (LinkedIn), (Instagram)

I tu?

Normal 馃

馃槞Creus que el micromecenatge no 茅s suficientment conegut a la teva comunitat o a la teva organitzaci贸? Dona suport perqu猫 puguem continuar difonent el nostre coneixement entre iniciatives que necessiten finan莽ament i donar un impuls important a la seva transici贸 digital.

馃檶 Escull la recompensa de la nostra campanya #S铆guenoslacorriente i podr脿s sol路licitar una sessi贸 digital de 2 hores per introduir el micromecenatge a la teva comunitat.

Ens veiem en 15 dies! 馃槣

Fins aqu铆 hem arribat. Esperem que aquest butllet铆 t'hagi animat a seguir caminant cap la societat de totes i per a totes a la que ens anem acostant, poc a poc. Fins la propera!

Nos vemos en 15 d铆as

Meet.coop

Seguint el nostre objectiu d鈥檃judar a desenvolupar l鈥檈conomia dels b茅ns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a les persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.

Meet.coop