馃尦 Si a la part m茅s danyada d'un edifici 茅s on sol comen莽ar l'incendi, els qui tenim al planeta Terra per llar podem veure di脿riament moltes zones per cuidar i en risc clar. No serem les primeres ni les 煤ltimes a sentir-nos com a bomberes amb massa focus d'incendi alhora, i no saber per quin costat llen莽ar l'aigua. Per sort, ens sabem acompanyades i sabem que 鈥渓a nostra part鈥 茅s difondre iniciatives i persones disposades a col路laborar per tirar-les endavant. Un cop m茅s... Molt铆ssimes gr脿cies per la vostra confian莽a!

馃摤 En aquest butllet铆 volem donar-te a con猫ixer la lluita ve茂nal per aturar les emissions cancer铆genes d'una incineradora que expulsa els fums a 200 metres d'on habiten milers de persones; el recurs judicial per tancar d'una vegada per totes una f脿brica de cuines industrials que omple de soroll, tr脿nsit i residus l'entorn escolar d'un col路legi; i la preservaci贸 d'un fragment forestal, el bosc de Volpelleres, amb gran biodiversitat pr貌pia i amena莽at pel mateix consistori.

Fums que maten: Stop Incineradora Tersa 馃彮

Fums que maten: Stop Incineradora Tersa

馃檵鈥 La necessitat de respirar aire net, no contaminat per empreses que gestionin fraudulentament el control de les seves emissions, 茅s un dret fonamental per als habitants d'un ecosistema. M茅s quan aquest escosistema 茅s urb脿.

鈾笍 A 200 metres de la xemeneia de la incinedora TERSA hi viuen milers de persones i la lluita 茅s exigir a trav茅s de la via penal que els gerents i altres c脿rrecs de la incineradora p煤blica assumeixin les seves irresponsabilitats per les males paxis documentades en la den煤ncia.

馃憠 La Fiscalia de Medi Ambient ja els ha donat la ra贸 i ara volen personar-se a la causa per delicte ecol貌gic contra la incineradora. Uneix-te a elles a goteo.cc/humosquematan.

Recurs Stop Cuines Fantasma 馃懟

鈿栵笍 El 25 de maig passat la just铆cia va anul路lar la llic猫ncia de les cuines fantasma d'Alejandro Ferrant 8, la f脿brica de cuines industrials la instal路laci贸 de la qual al costat del col路legi va ser permesa l'any passat per l'Ajuntament de Madrid.

馃く Lamentablement aquesta decisi贸 judicial ha estat recorreguda per l'Ajuntament i ara les ve茂nes es veuen obligades a tornar a defensar la seva causa davant del Tribunal Superior de Just铆cia de Madrid i per aix貌 necessiten la teva ajuda.

馃挭 L'objectiu final 茅s que es tanquin les cuines fantasma que, tal com ja ha confirmat un jutge, omplen de soroll, fum, tr脿nsit i residus l'entorn escolar de l'escola. Fes-ho possible a goteo.cc/stopcocinasfantasma2022.

Salvem el bosc de Volpelleres 馃尦

Salvem el bosc de Volpelleres

馃惀 A Sant Cugat del Vall猫s, Barcelona hi ha un fragment forestal, el bosc de Volpelleres, amb una gran biodiversitat, pr貌pia d'un bosc natural i no pas d'un parc urb脿, com se l'ha qualificat des del consistori.

馃珌 脡s un pulm贸 urb脿, 煤nic i singular, amb m茅s de 40 esp猫cies d'ocells, amb teixons, guineus, porcs senglars, r猫ptils, amfibis鈥 Un rac贸 de pau on poder gaudir de la natura i on encara s'escolten amb for莽a els cants dels ocells, entre els sorolls de les vies interurbanes, trens, grues, excavadores i formigoneres.

鉁 L'objectiu d'aquesta campanya 茅s clar: preservar els valors i els serveis ecosist猫mics que el bosc aporta a les vides humanes del territori ia les de la resta d'esp猫cies. Recolza'ls a goteo.cc/salvemvolpelleres!

Journal: L'Espanya buidada i els seus incendis 馃尙馃敟

Journal: L'Espanya buidada i els seus incendis

馃尙鈥淎 foc i a casament hi va tot el llogaret鈥 茅s una bonica expressi贸 que amaga molta saviesa. 脡s tamb茅 la frase inicial d'un interessant article que podr脿s llegir al Wilder Journal de Platoniq, on es parla de solidaritat comunal davant dels incendis.

馃懃 Al costat de Civio, Rebrotem i Proxecto Batefogo parlem, reflexionem i definim tres conceptes (foc, incendi i poble) per comprendre la seva interrelaci贸, mirant enrere per recuperar les pr脿ctiques tradicionals que tant van ajudar a preservar la bellesa del nostre territori.

馃槈 Fes una ullada al text a L'Espanya buidada i els seus incendis i compartim impressions a xarxes.

S贸n 21 els projectes presentats a PiztuMETA2022!聽馃殌

鈱涳笍I tanquem aquest 23 de juny la convocat貌ria per presentar projectes culturals a #PiztuMeta2022! Molta pressa i molta campanya presentada a 煤ltima hora, per貌 satisfetes amb la quantitat i la qualitat rebuda.

馃槉 Un any m茅s, la proposta de finan莽ament col路lectiu a Matchfunding amb la Diputaci贸 de Gipuzkoa ha tingut resposta i s贸n fins a 39 les propostes creades i 21 les presentades per optar a aquesta f贸rmula crowdfunding per la qual per cada euro aportat per la ciutadania, la diputaci贸 aportar脿 un euro m茅s fins a esgotar una borsa de 47.000鈧 per propulsar fins a 15 iniciatives a la nostra plataforma.

馃棑 El proper 12 de juliol comunicarem la llista de les iniciatives seleccionades i us donarem un aven莽 dels seus objectius.

TNos vemos en 15 d铆as

Seguint el nostre objectiu d鈥檃judar a desenvolupar l鈥檈conomia dels b茅ns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a les persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.