🦋 Has escoltat alguna vegada que el llenguatge de les paraules és el millor possible ja que allò que no es nomena no existeix? Aquí a la redacció captem aquesta certesa, tot i que també alberguem dubtes. Al cap i a la fi, qui no s'ha fet entendre més d'una vegada amb un llarg silenci o ho ha "dit" tot amb una mirada?

📬 En aquesta ocasió, no només volem reivindicar el llenguatge de tot el cos, sinó també donar suport a la invenció de paraules per anomenar realitats invisibilitzades i celebrar la diversitat lingüística, començant pels tres projectes que podreu trobar en aquest butlletí: l'habilitació d'un espai d'aprenentatge de l´asturià amb la flexibilitat cognitiva que suposa la criança en un ambient bilingüe, la producció d´un curtmetratge en català per prendre consciència sobre les implicacions del consens en les relacions sexuals i l´enfortiment d´una productora gallega per donar accés als imaginaris de les identitats subordinades a l'espai audiovisual.

😜 Estem convençudes que qui aprèn una nova llengua adquireix una nova ànima, per això t'animem des d'aquí a conèixer una mica més la nostra diversitat, desitjant-te una vida plena d'agarimo, rauxa i folixa.

Amb la boca petita 💔

Amb la boca petita

📽️ Amb la boca petita és un curtmetratge que parteix com a Treball de Final del Grau en Cinematografia d'ESCAC, però va més enllà de la qüestió acadèmica per explicar una història que ens toca a totes. Un projecte que treballa per representar aquest gran nombre de violacions invisibilitzades que es produeixen per part d'una persona coneguda, en aquest cas la parella de la protagonista, que assumeix que té dret a tenir-hi relacions sexuals quan justament no pot dir ni sí, ni no. Per més que hi hagi confiança, si no hi ha un consens, és violació.

💜 El projecte s'encara des de la consciència absoluta per tractar aquest tema amb la sensibilitat i el respecte que requereix, amb l'objectiu de visibilitzar aquestes agressions sexuals, donar suport a aquelles dones que han patit una situació així o similar i generar debat sobre aquestes qüestions per evitar que segueixi succeint.

👉 T'hi sumes? Pots fer realitat aquesta producció a goteo.cc/amblabocapetita.

Amobla l'asturianu del futuru 😝

Amobla l'asturianu del futuru

🎭 L'objectiu és seguir les activitats setmanals d'interacció lúdica i educativa en asturià: tallers, contacontes, teatre, manualitats, el campament d'estiu... i habilitar un nou espai de biblioteca, per al catàleg i el préstec de Literatura Infantil i Juvenil en asturià.

✊ "¿Échesles un gabitu p'amoblalu?" Dona-hi suport a goteo.cc/amoblalasturianu.

Por un audiovisual transfeminista galego 🫂

Por un audiovisual transfeminista galego

💎 Aquesta és una proposta de finançament col·laboratiu llançada perquè la societat pugui sostenir el projecte d'explicar històries des de les entranyes. CRU Produciones Sociedad Cooperativa Galega va néixer amb uns valors socials limitats a una voluntat de transformació transfeminista davant de les relacions de dominació i subordinació inserides en el sistema heteropatriarcal.

🔀 La cooperativa respon a la confluència dels camins de les seves promotores, amigues des de la infància, i a les mateixes pretensions i profunds coneixements al voltant de les múltiples temàtiques entre el gènere i l'univers audiovisual, tant davant com darrere de les càmeres.

💪 "Bótales unha man!" i descobreix molt més de la seva proposta a goteo.cc/cruprod.

Llancem 7ª Convocatòria #PiztuMETA!

Lanzamos 7ª Convocatoria #PiztuMETA

Vols aprendre a muntar una campanya de crowdfunding i finançar el teu projecte plantejant una nova manera de relacionar-se i col·laborar? Avui dimecres 4 de maig presentem la 7a Edició de #PiztuMETA! a Gipuzkoa. Un any més volem continuar afavorint el sorgiment d'iniciatives noves a l'àmbit cultural, desenvolupades per agents radicats a Gipuzkoa. Una convocatòria de finançament amb què a més d'aprendre, creixes tu, la teva comunitat i el teu projecte.

El termini d'inscripció serà des d'avui 4 de maig a les 00:00 fins el 23 de juny a les 15:00 i hi estàs convidada a participar tant a títol individual com juntament amb la teva associació, cooperativa o col·lectiu. Especialment es valoraran les iniciatives noves i amb una forta capacitat d'activar la creativitat dels agents guipuscoans.

Descobreix tots els tallers que hem preparat per presentar la teva iniciativa de la millor manera possible i formar part d'aquesta propera convocatòria al nostre nou article [aquí] (https://fundacion.goteo.org/blog/vuelve-piztumeta-7a-convocatoria-para-financiar-proyectos-culturales-en-gipuzkoa).

Taller Internacional Crowdfunding/Matchfunding

De l'11 al 13 de maig de 2022 les autoritats locals, professionals i parts interessades es reuniran amb els experts del Clúster Blue Crowdfunding a Nàpols per debatre qüestions i oportunitats relacionades amb el finançament col·lectiu i el finançament compartit.

Els esdeveniments estan oberts, de manera que si vols obtenir més informació sobre eines financeres innovadores en el context de l'economia blava, registra't als enllaços a continuació i reserva el teu lloc!

Entre moltes altres intervencions, les nostres companyes de Fundació Platoniq, Chiara, Xesca i Eva portaran a terme tallers sobre crowdfunding i la seva comunicació, així com indicacions del marc legal del matchfunding i la seva reeixida aplicació al matchfunding, com és el cas de la nostra estimada Convocatòria PiztuMeta !

Ens veiem en 15 dies! 😜

Fins aquí hem arribat. Esperem que aquest butlletí t'hagi animat a seguir caminant cap la societat de totes i per a totes a la que ens anem acostant, poc a poc. Fins la propera!

TNos vemos en 15 días

Seguint el nostre objectiu d’ajudar a desenvolupar l’economia dels béns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en línia que es preocupa per la privadesa i permet a les persones i organitzacions tenir reunions en línia de qualitat amb eines ètiques.