馃槉 Es diu que la primavera "o t'endormisca o t'altera" i aquest any sembla que ha comen莽at una mica ennuvolada, com volent-nos donar en pocs dies part de tota aquella pluja que ens ha d'alleujar a l'estiu. Tot i aix铆 i amb un sol esc脿s, a algunes de nosaltres ja ens han meravellat aquests primers brots que trenquen tant la terra humida com aquelles capes d'asfalt que semblen insalvables.

馃 I aquesta seria la nostra reflexi贸 quinzenal: que la vida sempre s'obre pas, amb m茅s o menys dificultat, mentre seguim connectades a aquest petit foc interior que mai no deixa d'escalfar i aquesta gran font que mai cessa de brollar.

馃摤 En aquest butllet铆 et portem vivacitat, coratge i 铆mpetu a dojo amb jocs de taula cridant a la cooperaci贸, projectes educatius mostrant com revertir la desertificaci贸 i moviments cooperatius agroecol貌gics dinamitzant a trav茅s de l'experi猫ncia pr貌pia i l'amor per la terra. Acompanya'ns!

Joc Consortium 馃幉

Portada Juego Consortium

馃幋 Consortium 茅s un joc de cartes col路laboratiu en qu猫 tens l'oportunitat de gestionar un municipi, prenent decisions que afectaran tant el teu com el dels altres. Nom茅s es guanya quan tots els municipis arriben a un punt de benestar satisfactori.

馃 En el proc茅s de joc es decideix entre totes les jugadores les cartes a emprar durant la fase de consorci (o consortium d'aqu铆 el nom). D'aquesta manera comprovem que cr茅ixer exigeix gestionar les conseq眉猫ncies sobre la vida, de vegades positives i moltes altres negatives.

鉁岋笍 Si tu tamb茅 creus que ning煤 guanya si alg煤 perd i la cooperaci贸 茅s necess脿ria, suma't al projecte a goteo.cc/consortium.

Sunseed Tecnologia del Desert 馃尡

Portada Sunseed Tecnologia del Desierto

馃彍锔 Sunseed 茅s un projecte educatiu sense 脿nim de lucre enfocat a la transici贸 cap a una societat m茅s responsable des del punt de vista ecol貌gic assentat en un antic poble rural andal煤s sense connexi贸 a la xarxa. La seva missi贸 茅s investigar, demostrar i comunicar m猫todes de vida sostenible i de gesti贸 mediambiental en un entorn semi脿rid.

馃尡 No nom茅s exploren maneres de revertir la desertificaci贸 al sud-est d'Espanya, tamb茅 s'han convertit en un centre educatiu no formal, on bec脿ries i volunt脿ries donen suport a les tasques en curs mentre aprenen a viure de forma m茅s autosuficient.

馃尦 Descobreix coneixements pr脿ctics en moltes 脿rees diferents, com ara bioconstrucci贸, tecnologies d'energies renovables o principis de permacultura i ajuda.les a seguir endavant a goteo.cc/sunseed.

Tres Cadires, motor agroecol貌gic 馃獞

Portada Tres Cadires, motor agroecol贸gico

馃獞 Tres Cadires han fet molta feina durant els seus sis anys de vida. Com a elaboradores, per貌 tamb茅 en mat猫ria de consum, distribuci贸 o dinamitzaci贸 i sempre amb l'objectiu de la transformaci贸 social. Per貌 durant aquests anys no han pogut continuar millorant l'obrador com voldrien ni fer-se una oficina.

馃 Ara ha arribat doncs el moment de consolidar els espais i fer un pas m茅s per ser un pilar fonamental del moviment cooperatiu i agroecol貌gic, i demostrar aix铆 que 茅s possible, viable i necessari un model de projecte elaborador i dinamitzador alhora, un motor que faci que passin coses des de l'experi猫ncia pr貌pia i el coneixement i l'amor per la terra i el territori, i sempre comptant amb la gent i la comunitat. I a Ponent (terres de Lleida).

馃挭 Uneix-te a elles i consolida un model de projecte que fa que passin coses al territori, fent xarxa i dinamitzant l'agroecologia i l'economia social i solid脿ria a goteo.cc/icexrentabasicaeuropea.

Noves campanyes al Canal Fiare 馃捇

Portada uevas campa帽as en Canal Fiare

Les finances 猫tiques van n茅ixer per innovar el sistema financer en temes de transpar猫ncia i pol铆tiques de cr猫dit dirigides a l'economia real, social i solid脿ria, per aix貌 el Canal Fiare vol tamb茅 ser una eina al servei de la transformaci贸 social a trav茅s del finan莽ament de projectes del tercer sector, l'economia social i solid脿ria i la promoci贸 d'una cultura de la intermediaci贸 financera, sota els principis de la transpar猫ncia, la participaci贸 i la democr脿cia, a trav茅s de campanyes de crowdfunding.

Avui volem agrair la llarga confian莽a de Fiare Banca 脠tica dipositada tant a la nostra plataforma com a la fundaci贸 i convidar-vos a con猫ixer, difondre i recolzar quatre precioses iniciatives llan莽ades aquesta setmana al canal.

Les campanyes estan centrades en l'accessibilitat universal i la feina de les persones amb diversitat funcional. Concretament en l'adquisici贸 de compet猫ncies digitals, la formaci贸 cient铆fica, l'envelliment actiu i la millora de la qualitat de vida en persones amb mobilitat redu茂da.

Estan impulsades per entitats amb llarga traject貌ria i comprom铆s en la defensa de drets per a tots com s贸n ONCE, Confederaci贸 ASPACE, Lantegi Batuak i AFAMP Bail茅n a qui tamb茅 agra茂m la seva dedicaci贸, posant-nos al servei en aquesta meravellosa aventura per a la comunitat.

Seguint el nostre objectiu d'ajudar a desenvolupar l'economia dels comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop! Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.