馃挭 Hi ha qui diu que cadasc煤 茅s tan jove com les seves il路lusions i tan gran com els seus records. Per aix貌 algunes, en cada nou aniversari, afrontem el mateix dilema: fem retrospectiva de tot all貌 lluitat (perdut i aconseguit) per 鈥渆xplicar batalletes鈥 o b茅 mirem a l'horitz贸 per animar els qui vulguin acompanyar-nos en les nostres noves aventures? Avui a Goteo complim 10 anys fent comunitat i volem continuar fent-ho una pila d'anys m茅s. Aix铆 que ja est脿 dit tot. Som-hi doncs! 馃槣

馃摤 En aquest butllet铆 et presentem 3 projectes que proposen comunitats resilients, a diferents punts del territori i en punta de llan莽a de lluites pels drets b脿sics: una comunitat energ猫tica radicada en un col路legi, una iniciativa per connectar espais rurals amb futures habitants i un refugi natural per a l'activisme divers, participatiu i amb les cures al centre. Tenim molt a fer i avui sempre 茅s el millor dia.

Masies per Viure 馃彙

馃寪 El projecte de MxV neix com a resposta a un sistema egoista, a茂llat i caduc que ens porta a l'extenuaci贸 del planeta. Aix铆, tenim els ecosistemes tocats de mort, i aix貌 ens obliga a ser responsables i for莽ar un canvi.

馃彙 L'objectiu 茅s evolucionar cap a una alternativa regenerativa i, per tant, el primer pas 茅s recuperar espais des dels mons rurals, repensant i rehabitant de manera conscient i respectuosa. Volem Masies per Viure.

馃 Per aix貌, mitjan莽ant una aplicaci贸 web, volem enxarxar les persones que vulguin habitar i produir amb conviv猫ncia amb la natura i les societats perqu猫 siguin protagonistes del canvi de model productiu i habitacional.

馃挧 Descobreix el projecte a goteo.cc/masiesxviure.

Basoa 馃尦

馃尦 La paraula basoa en euskera significa bosc i simbolitza l'ecosistema m茅s ric, salvatge i lliure de la natura. Qui s'escapa va al bosc, cadascuna al seu bosc. 脡s el refugi natural on neix l'aquelarre, la calma i la vida. Basoa 茅s un projecte de solidaritat i de transformaci贸 social.

馃寗 La nostra casa est脿 situada a la vall d'Arratia, a Biscaia, ser脿 una cru茂lla de camins de l'activisme de la comarca, un punt de trobada entre agents i persones d'Arratia i rodalies. Arrelada a la vall, tindr脿 com a senyal d'identitat el basc i la cultura basca i com a objectiu la diversitat cultural.

馃挒 Un espai d'experimentaci贸, una manera de viure i d'actuar en comunitat, basada en l'autogesti贸, l'horitzontalitat i la participaci贸. Una vida senzilla i humil, que no doni import脿ncia als valors materials. El gust per aquesta vida i pel gaudiment del temps i els sabers, conformaran una cadena d'afectes i de cura mutu.

馃憠 Participa-hi a goteo.cc/basoa.

L'Energia del Col路le 馃挕

馃挕I si poguessis donar suport a un col路le que vol produir la seva pr貌pia energia renovable, transformar el seu poble i eradicar la pobresa energ猫tica a la comunitat? I servir d'exemple a tot el territori... Hi donaries suport? A Arroyomolinos de Le贸n volen cultivar la seva pr貌pia energia, com si fossin tom脿quets. I repartir-la justament.

馃槉 Amb aquest projecte demostrarem que un canvi de model energ猫tic (contaminant, f貌ssil, centralitzat i dominat per unes poques empreses) 茅s urgent i possible. Per garantir la sostenibilitat del planeta i la democratitzaci贸 de l'energia, que aquesta no sigui un producte de luxe sin贸 un dret universal garantit.

馃憠 Entra-hi ara a goteo.cc/laenergiadelcole.

馃懃 Conversatori #LaEnerg铆aDelCole

馃槉 De tant en tant tenim la possibilitat de con猫ixer encara millor les persones impulsores d'una campanya i aquesta 茅s una d'aquelles ocasions que us convidem a aprofitar. Avui dijous, 4 de novembre a les 17h, v铆a Facebook Live de Asociaci贸n MUTI llancen el seu segon conversatori, aquesta vegada sobre "Democratitzaci贸 de l'acc茅s a l'energia vs l'oligopoli" amb Fernando Ferrando (Fundaci贸 Renovables) i Mar铆a Prado (Greenpeace i Cooperativa Goiener).

馃攤 Si no ho vas poder veure en el seu moment, tamb茅 pots accedir aqu铆 al passat conversatori (del 24/10), amb Patricia Ibarra de Professorxs pel Futur (Future_Spain) que es va centrar en el rol de l'educaci贸 p煤blica en la creaci贸 de comunitats energ猫tiques.

馃煛 Bootcamp inDICEs

馃帀 Guarda't la data! El bootcamp #inDICEs tindr脿 lloc del 23 al 24 de novembre a Bcn, al Can貌drom! Reimaginarem les dades com a actius culturals, explorant com les dades poden informar el futur del patrimoni cultural digital.

馃彌L'InDICEs Bootcamp pret茅n reunir 30 professionals i professionals que treballen a la intersecci贸 de les dades, la praxi digital i el patrimoni cultural per explorar i experimentar amb dades. Registra't aqu铆.

馃殌 Presentem meta.cercles.coop!

馃棑 Aquest dimarts passat les companyes de Platoniq van fer la presentaci贸 de Meta.Cercles, espai d'ajuda m煤tua i de definici贸 de millores en els usos de Cercles.Coop. Un lloc on compartir experi猫ncies d'煤s de Cercles, on identificar noves necessitats i decidir col路lectivament cap a on va el projecte.

馃О Aquest punt de trobada de la participaci贸 digital al cooperativisme ser脿 tamb茅 un espai de deliberaci贸 i decisi贸 d'una eina de deliberaci贸 i decisi贸 (per aix貌 鈥渕eta鈥).

馃憠 Et convidem a fer-li una ullada i unir-te a les m茅s de 5000 usu脿ries que ja estan descobrint totes les seves possibilitats a meta.cercles.coop.

Seguint el nostre objectiu d鈥檃judar a desenvolupar l鈥檈conomia dels b茅ns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a les persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.