馃挭 Aquesta setmana a la redacci贸 vam estar parlant sobre la presa de decisions. V脿rem acordar que moltes vegades reflecteixen m茅s les nostres esperances que els nostres temors, ning煤 est脿 fora de perill de cometre un error ocasional i, gaireb茅 sempre, nom茅s cal recon猫ixer-ho i disculpar-se. Certes equivocacions, per貌, s贸n de tal magnitud que ho canvien tot i en recordem algunes ben famoses: Bilbo Saquet recollint l'Anell a la cova de el drac, la ciutat de Troia acceptant el regal d'un enorme cavall de fusta, Jack renunciant a pujar a la taula amb Rose en la pel路l铆cula de Titanic ... Molt per aprendre!

馃摤 En aquest butllet铆 volem animar-te a con猫ixer tres meravellosos projectes que van prendre la decisi贸 de canviar per b茅 el rumb establert i als quals donem suport amb tot el nostre cor: una iniciativa de legislaci贸 popular a favor de la implantaci贸 d'una renda b脿sica incondicional; la reobertura d'un centre de creaci贸 cultural afric脿 i afrodescendent a Madrid; la creaci贸 d'una revista on parlar de les cures maternes i posar-les al centre de l'agenda.

馃 Aquestes s贸n les nostres propostes ... tu decideixes!

ILP Renta B谩sica 馃棾

馃棾 Aquesta iniciativa a favor de la implantaci贸 d'una Renda B脿sica Incondicional sorgeix com a evid猫ncia de la necessitat de crear l'eina definitiva que acabi amb la pobresa (en aquest cas, en l'脿mbit de la Comunitat Aut貌noma Basca).

馃挍Es tracta d'aconseguir, a trav茅s d'una iniciativa ciutadana, una nova llei que estableixi que per tenir una vida digna es precisa d'un ingr茅s -pagat per l'administraci贸 p煤blica-, com a fruit d'una reforma fiscal m茅s redistributiva. Aix貌 comporta una campanya p煤blica d'informaci贸, amb recollida de signatures que avalin aquesta petici贸 al parlament i l'obligui a abordar aquest assumpte.

馃巿 Per fer possible una renda b脿sica que sigui compatible amb altres activitats i altres ingressos, d贸na suport a aquesta iniciativa i signa per ella a goteo.cc/ilprentabasicaeuskadi.

Centre Cultural de Consci猫ncia Afro 馃實

鈴 S贸n temps de canvi. Aquest 2021 acaba la resid猫ncia al Centre de Creaci贸 Contempor脿nia Matadero de Madrid, per貌 no permetrem que Consci猫ncia Afro desaparegui. Aprofitarem aquest punt d'inflexi贸 per fer un pas endavant i construir un espai propi i independent.

鉁 Per aix貌 es llan莽a campanya amb l'objectiu d'obrir un centre cultural que promogui la creaci贸 i difusi贸 de les cultures africanes i afrodescendents a Madrid i que es converteixi en un punt de refer猫ncia de societat.

馃憠 Tu pots recolzar-les a goteo.cc/centroculturaldeconcienciaafro.

MaMagazine 馃尦

馃獑 "Arriba un nad贸 a la teva vida i 'boom! Te la bombardeja" ens diu Mamagazine, "per貌 els enderrocs que et cauen a sobre no s贸n els plors de la teva criatura. Ni la seva crian莽a. 脡s la manera en qu猫 maternem on resideix el problema".

馃挏 Si tu tamb茅 creus que les mares es troben soles, molt soles, en una tasca tan transcendent i necessiten que la maternitat surti de l'脿mbit del privat i impregni els 脿mbits social i pol铆tic... aquesta 茅s la teva revista.

馃憠 Per compartir i alleujar els rigors de la crian莽a. Per parlar de cures i posar-les al centre de l'agenda. Perqu猫 t'exploti el cor i no el cap, ha nascut aquesta iniciativa i pots unir-te a ella a goteo.cc/mamagazine.

馃殌 Exit貌s llan莽ament de #PiztuMeta2021

馃棑 A una setmana de l'inici de les 15 fant脿stiques campanyes per impulsar la cultura a Guip煤scoa, ja s'han rebut 18.799 鈧 per part de la ciutadania i 15.767鈧 provinents de la Diputaci贸 Foral de Guip煤scoa.

鉁岋笍 Recorda que en campanyes matchfunding, una instituci贸 p煤blica o privada, en aquest cas la Diputaci贸, dobla l'aportaci贸 realitzada a cada projecte fins a 100鈧 per donant. Aix铆 multipliquem els recursos per a cada projecte.

馃 Tamb茅 hi ha un per铆ode que dura nom茅s 24 hores, en qu猫 les vostres aportacions es multiplicaran x3. Si vols assabentar-te de tot, recorda seguir-nos a les nostres xarxes a Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn

馃挋 Seminari BlueCrowd 7 d'Octubre

馃棑 Aquest proper 7 de d'octubre a partir de les 10 del mat铆 tindr脿 lloc el Seminari Internacional sobre finan莽ament c铆vic i matchfunding.

馃М Durant el seminari es mostraran els resultats de l'an脿lisi realitzada pels socis del projecte en l'煤s potencial dels fons europeus per cofinan莽ar iniciatives c铆viques de crowdfunding, a trav茅s d'un conjunt de bones pr脿ctiques relacionades amb les iniciatives de crowdfunding c铆vic dutes a terme per institucions p煤bliques.

L'esdeveniment forma part de les activitats en execuci贸 del projecte Blue Crowdfunding, finan莽at pel Programa INTERREG-Med. Entre el panell d'expertes en crowdfunding estar脿 la nostra companya Chiara Rutolo i esperem tant aportar com aprendre molt d'altres entitats. La inscripci贸 est脿 disponible aqu铆.

馃 El poder de (des)informar

馃棡 Saps quina va ser la primera #fakenews de la hist貌ria? Qu猫 podem aprendre dels rumors hist貌rics per combatre la #desinformaci贸? Com s'aborden aquestes preguntes des Fundaci贸 Platoniq?

鉁 Totes les respostes les trobar脿s en aquest brillant article de la nostra companya Marta Anducas, on mirem enrere per entendre com ha evolucionat la producci贸, distribuci贸 i consum de rumors.

馃憠 En ell posem el focus en la joventut i el personal bibliotecari i docent, protagonistes en el proc茅s de construcci贸 d'una ciutadania activa amb capacitat cr铆tica. Fes-li un cop d'ull aqu铆.

Seguint el nostre objectiu d鈥檃judar a desenvolupar l鈥檈conomia dels b茅ns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a les persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.