馃挭 Hi ha qui diu que en una hora de joc es coneix m茅s a una persona que en un any de conversa. Aqu铆 estem molt d'acord i ens sembla tan sa com divertit trobar-nos unes a les altres, sempre que podem, a trav茅s de l'art, l'oci i la investigaci贸 del m贸n que ens envolta.

馃摤 En aquest butllet铆 hem reunit tres projectes que apel路len a la nostra innoc猫ncia per indagar sobre la pr貌pia llibertat i els seus l铆mits, la nostra valentia a l'hora d'explorar nous llocs resolent enigmes i la felicitat de cooperar per assolir fites comuns inabastables a l'individualisme. Esperem el gaudiu tant com nosaltres!

Txotxongiloa 馃憖

馃Ф Qu猫 passaria si a un titella li tall茅ssim les cordes que el subjecten? Quedaria lliure de les seves cordes o es cauria? Evidentment es cauria. Amb el que podem deduir que un titella com m茅s cordes m茅s llibertat de moviments. Per貌 compte, no agafis tantes que et pots enredar.

鉂わ笍 La idea d'aquest curtmetratge sorgeix d'un aforisme de Rafael Sanchez Ferlosio que diu: "Acostumo a dir que no s茅 el que 茅s la llibertat, per貌 com en moltes altres coses l'argument m茅s s貌lid que tinc no 茅s m茅s que una al路legoria, la de les cordes del titella, com m茅s, m茅s llibertat "

馃巿 Si vols fer possible aquest projecte que aborda la q眉esti贸 de la llibertat referit a la dona i la seva condici贸 social, entra i recolza'l a goteo.cc/txotxongiloa.

Aller Simple 馃惗

馃幀 Orson Welles deia que l'enemic de l'art 茅s l'abs猫ncia de limitacions per貌 que aix铆 com per a pintar nom茅s cal un pinzell i per escriure, una ploma, fer cinema requereix de tot un ex猫rcit. Aquesta campanya la impulsa un petit ex猫rcit de cineastes, actors i actrius amants de el suport mutu i la creativitat davant la falta de recursos.

馃悤 "Anar Simple" 茅s un projecte que busca crear vincles i col路laboraci贸 entre estudiants, universitats i diferents 脿mbits art铆stics que cohabiten a Tolosa, a trav茅s de la hist貌ria de Robert, un veter脿 pastor d'ovelles que enterra a la seva gossa, el seu 煤nic amiga, morta de vella una nit de tempesta, i mentre cava la seva tomba al jard铆 de casa, descobreix una maleta enterrada de la marca "Anar simple".

馃攽 Tancada amb clau i una etiqueta enganxada a la que hi ha escrita una adre莽a, el pastor s'aventurar脿 a viatjar fins a la ciutat per buscar al propietari. Descobreix com acaba la hist貌ria, donant suport al projecte i fent-ho realitat en goteo.cc/allersimple.

Ubuntu joc 鈾伙笍

馃搾 UBUNTU joc neix durant el confinament davant la necessitat de sensibilitzar i informar de forma l煤dica i divertida a la ciutadania en temes de sostenibilitat per evitar que una altra crisi, encara m茅s gran que la que ens est脿 brindant el Covid-19, posi en risc el nostre benestar i superviv猫ncia en aquest meravell贸s i irrepetible planeta Terra.

馃 Adopta el seu nom del concepte filos貌fic afric脿 Ubuntu, que significa "Si tots guanyen, tu guanyes". Aquesta 茅s una de les majors novetats que ofereix UBUNTU de la resta de jocs que solen trobar-se al mercat, ja que no hi ha una guanyadora o guanyador a l'煤s, sin贸 que es tracta d'un repte com煤, en el qual les participants s贸n part d'aquest i nom茅s guanyaran si ho fan juntes.

鈽锔 Si t'agrada la idea, impulsa aquest joc col路laboratiu on tots i cada un dels equips completaran els Objectius de Desenvolupament Sostenible a goteo.cc/ubuntu.

1er Taller #PiztuMeta2021 鈾伙笍

馃殌 Comen莽a ben fort setembre amb el Primer Taller #PiztuMeta2021 de la Gipuzkoako Foru Aldundia - Diputaci贸 Foral de Guip煤scoa, centrat en la comunicaci贸 de campanya per a noves impulsores.

馃挭 Aquest ser脿 el cinqu猫 any consecutiu en qu猫 15 magn铆fics projectes llan莽aran la seva campanya #crowdfunding amb una borsa de 70.000 鈧 de #matchfunding de la Diputaci贸.

馃槈 Seguim amb tota la il路lusi贸 del primer dia i us anirem informant de tots els avan莽os. Moltes gr脿cies per confiar en nosaltres un any m茅s!

Benvingudes al Neo-Sindicalisme! 鉁

馃挃No tota la ciutadania t茅 l'abans dret, ara privilegi, d'un contracte indefinit en una empresa que compleix amb els drets laborals i sota la defensa oportuna d'un sindicat, gremi o associaci贸. De fet, la vida de moltes treballadores ha empitjorat a Espanya en molt pocs anys amb la liberalitzaci贸 de l'acomiadament, la descentralitzaci贸 de la negociaci贸 col路lectiva i el desgast de el sistema de representaci贸 pol铆tica durant la recessi贸 econ貌mica.

馃挌En aquest article que hem publicat al bloc i podeu llegir aqu铆 mirem enrere per entendre com els models tradicionals d'organitzaci贸 sindical ja no solen ser efectius per l'alta temporalitat, les difer猫ncies culturals i, sobretot, per la fragmentaci贸 de la m脿 d'obra. Ens acompanyaran principalment Les Kellys qui van n茅ixer com un grup de WhatsApp el 2014, van formar una associaci贸 el 2016 i avui dia formen el Sindicat Les Kellys. Al seu costat s贸n molts els exemples del neo-sindicalisme que ha arribat per quedar-se.

Seguint el nostre objectiu d鈥檃judar a desenvolupar l鈥檈conomia dels b茅ns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.