馃挭 Recordes que en l'anterior butllet铆 vam dir que "a l'estiu fa caloreta i la lluita cont铆nua"? Doncs aix铆 ha estat! En xarxes, diaris i televisions Les Kellys han inaugurat la nova era del turisme basat en el respecte, la bellesa i el benestar amb la seva campanya per crear el primer portal de reserves online en hotels que respectin els seus drets laborals. Un 猫xit amb m茅s de 66.000 鈧 aportats per m茅s de 2000 persones per dir ben alt i clar #YoReservoConLasKellys. La campanya seguir脿 activa 40 dies m茅s, podeu veure l'entrevista de celebraci贸 que vam fer aqu铆 i, per suposat, anem a per l'貌ptim!

鉁岋笍 Aquesta vict貌ria ha estat enfront d'organitzacions tan grans i poderoses com cadenes hoteleres, ag猫ncies de viatges i molts mitjans de comunicaci贸 que, davant tal suport ciutad脿, han corregut a entrevistar i recon猫ixer un clam compartit per totes nosaltres: 茅s vital posar al centre una vida plena i digna per a tothom. Els temps est脿 canviant i col路lectius com Jornaleras de Huelva, Sindicat de Llogaters, Top Manta ... ens indiquen un futur, ja present, ple d'esperan莽a.

馃摤 En aquest butllet铆 volem recordar que com ens relacionem unes i altres 茅s una elecci贸 democr脿tica, que mai hem de cedir davant interessos particulars i que est脿 a les nostres mans la possibilitat de fer possible projectes tan bonic com la creaci贸 d'una p脿gina on reservar habitaci贸 en un hotel que compleixi el conveni col路lectiu, la llei de riscos laborals i la igualtat salarial. Per aix貌 avui us presentem 3 projectes que potser no cridaran tant l'atenci贸 dels mitjans, per貌 busquen un impacte igual d'important en la vida de moltes persones: a Iru帽ea volen honrar la hist貌ria de l'nucli antic i implicar als que ara l'habiten; al S脿hara l'arribada de la pand猫mia ha agreujat la seva delicada situaci贸 i des d'aqu铆 podem millorar la seva qualitat de vida; i en Alcosa, la ciutadania exigeix a l'ajuntament que netegi d'amiant una antiga f脿brica tancada i propera a desenes d'habitatges, ja que la salut dels seus habitants corre perill. Moltes gr脿cies a totes per seguir impulsant projectes! Si estem juntes no hi ha res impossible.

Ekimena 鉁

馃懙 鈥淔ent barri, fent hist貌ria "es proposa investigar i reconstruir la mem貌ria de m茅s de 40 anys d'hist貌ria del moviment ve茂nal de el Casc Vell de Pamplona, posant en valor el coneixement dels antics ve茂ns i ve茂nes aix铆 com el de la poblaci贸 m茅s jove i el de la "nova poblaci贸" del barri. Hist貌ria de barri a trav茅s de la implicaci贸 col路lectiva que es materialitza en l'elaboraci贸 i edici贸 d'un llibre que rescati aquesta mem貌ria viva i al mateix temps, serveixi de reflexi贸 i de mirada al futur.

馃挭 El projecte es va iniciar fa dos anys amb la creaci贸 d'un grup motor interessat a recuperar, analitzar i difondre el patrimoni social i cultural immaterial del nucli antic. Des d'aquest grup es realitza i coordina una investigaci贸 cont铆nua al voltant de les fites m茅s importants de l'associaci贸 ve茂nal Alde Zaharra, en particular, i dels moviments socials de Pamplona, en general, durant els anys 1976-2021, treballant en la recopilaci贸 i l'an脿lisi de tota la informaci贸 possible relativa a aquest per铆ode.

馃挧 Si vols aportar en aquest proc茅s col路laboratiu, inclusiu i participatiu pots fer-ho en goteo.cc/haciendobarriohaciendohistoria.

Alimentaci贸 per a la poblaci贸 saharaui 馃彍

馃懅 Als camps de poblaci贸 refugiada sahrau铆 viuen m茅s de 175.000 persones des de fa m茅s de 40 anys. La pand猫mia de la covid ha paralitzat molts projectes de cooperaci贸 internacional als campaments i, des de llavors, la poblaci贸 pateix el confinament domiciliari. L'abandonament que suposa sobreviure en uns campaments de refugiats en un context de pand猫mia mundial 茅s realment greu.

馃挌 Des d'ACAPS, ja van fer una crida l'estiu passat que va ser tot un 猫xit. At猫s que les necessitats segueixen existint, aquest any volen tornar a col路laborar amb la Mitja Lluna Roja Sahrau铆 per aconseguir aquest objectiu i que cap fam铆lia es quedi sense menjar. Amb una aportaci贸 de 20 鈧 podem garantir l'alimentaci贸 d'una fam铆lia de 5 membres durant una setmana.

馃槉 Col路labora-hi a goteo.cc/acaps2021.

Per una Alcosa lliure d'amiant 鈾伙笍

馃珌 L'amiant 茅s un material t貌xic que genera malalties letals com ara el c脿ncer de pulm贸, el c脿ncer de pleura i l'asbestosi (fibrosi pulmonar). La Federaci贸 d'Entitats de Alcosa (FEA) ve denunciant la pres猫ncia d'aquest material en les edificacions abandonades de l'antiga f脿brica de la Cotonera des 2018 sense que l'Ajuntament hagi donat resposta.

鈿栵笍 Per aix貌 han presentat una den煤ncia a la Fiscalia de Medi Ambient amb algunes fotografies i un v铆deo com a proves documentals, per貌 aquesta den煤ncia tamb茅 ha d'anar acompanyada d'una prova cient铆fica que confirmi l'exist猫ncia d'amiant als voltants de la Cotonera, on hi viuen les ve茂nes . At猫s el cost elevat d'aquesta an脿lisi (998,25 euros) i la falta de suport de les institucions p煤bliques, han decidit rec贸rrer a aquesta forma de recaptaci贸 per assegurar com m茅s aviat millor la salut de tothom.

馃槈 Si pots aportar alguna cosa, per poc que sigui, far脿s possible revertir aquesta situaci贸 a goteo.cc/alcosalibredeamianto.

Seguint el nostre objectiu d鈥檃judar a desenvolupar l鈥檈conomia dels b茅ns comuns i el poder de les eines de codi obert, ara som membres de Meet.coop. Una cooperativa de reunions en l铆nia que es preocupa per la privadesa i permet a persones i organitzacions tenir reunions en l铆nia de qualitat amb eines 猫tiques.