🌳 Oi que "salut, diners i amor" sol ser la tríada que ve a la ment quan imaginem una vida feliç? Tan cert és que la vida és molt més complexa i rica com que amb aquestes arrels ben nodrides som capaços de tirar endavant iniciatives increïbles. Per això, en Fundació Goteo, posem tota la nostra energia en animar-vos a compartir aquests projectes que estimen i sostenen la vida perquè tinguin l'accés que mereixen a recursos (ja siguin econòmics, de difusió o de col·laboració) necessaris per créixer ben forts, amb el reg de la comunitat. Mai ens cansarem de donar-vos les gràcies.

📬 En aquest butlletí volem parlar-te de tres projectes que "ens donen la vida" des de diferents nivells. Parlem d'un projecte documental que vol donar veu a les persones que van estar, i lamentablement segueixen, en primera línia de l'emergència sanitària per Covid-19; un grup d'interpretació que vol fer arribar a tothom aquesta forma de somiar juntes que és la música com a teràpia col·lectiva; i finalment, un col·lectiu que porta més d'una dècada visibilitzant i defensant els drets de les persones del col·lectiu LGTBI enfront d'agressions i discriminacions. Un cop més, des de l'equip, esperem que us inspiri tant com a nosaltres. Cada aportació compte i cada gest ens apropa.

Herois Oblidats 😷

🏥 Aquest documental de producció independent vol combinar documents, testimonis i reflexions de treballadors sanitaris sobre el viscut i sofert durant la Crisi Sanitària de la Covid-19 a Espanya. Amb la teva ajuda, podran fer-ho buscant un enfocament de màxima neutralitat i veracitat, sense silenciar les crítiques, sense inclinacions partidistes, indagant en els errors des d'una intenció constructiva, aportant les solucions que plantegen les veritables expertes, les que no han estat escoltades, les que el segueixen vivint i patint dia a dia.

🩺 Els principals objectius d'aquest documental són: Conscienciar sobre la gravetat d'una crisi que no s'acaba i reclamar que es corregeixin els errors i mancances no resoltes perquè acabi com més aviat millor i amb el menor dany possible.

❤️ Si vols participar i ajudar a que les seves veus siguin escoltades amb urgència fes-ho a Herois Oblidats.

Breaking Bass Ensemble 🎻

👨 Breaking Bass Ensemble és un grup especialitzat en la interpretació historicista del repertori barroc i clàssic que, des de la seva creació, cerca oferir aquesta música des d'un punt de vista diferent al que està establert en la majoria de grups que existeixen en l'actualitat i apropar aquest estil a tothom.

🎼 La seva forma d'interpretar la música, construïda des del ritme i l'harmonia del baix continu, és la principal característica del grup que així té per missió la recuperació del patrimoni musical per a violoncel.

👂🏼 Si tu també vols impulsar aquest primer enregistrament, que consisteix ademés en un treball de recerca, col·labora a Breaking Bass Ensemble.

L'Observatori Contra l'Homofòbia 🙋

🤍 L'Observatori Contra l'Homofòbia neix el 2008, amb l'objectiu de visibilitzar i denunciar l'homofòbia, lesbofòbia, bifòbia, transfòbia i interfobia (LGTBI-fòbia) a Catalunya. Vigila i vetlla pels drets de la comunitat LGTBI, així com respon a les necessitats de les persones agredides / discriminades, oferint assessoria legal i jurídica, facilitació d'acusació particular i acompanyament psicosocial. També actua com a entitat observadora pel compliment dels drets de les persones LGBTI i de la seva garantia.

👥 Aquesta campanya de micromecenatge busca trobar fonts per seguir oferint l'acusació particular, una figura clau en la defensa i garantia de drets en les víctimes i / o persones afectades de violència i discriminació per motivació de la seva orientació sexual, identitat i / o expressió de gènere (LGTBIfóbica).

💪 Si tu també vols aturar la sensació d'impunitat de la ciutadania en relació a les situacions de LGTBI-fòbia i millorar l'acompanyament en la denúncia i procediment penal per situacions de LGTBI-fòbia, dóna suport avui a L'Observatori Contra l'Homofòbia!

Economistes Sense Fronteres

Per a aquest proper 10 de febrer tenim bones notícies. Les companya d'Economistes Sense Fronteres ens han convidat a participar de les Comunitats de Emprenedoria Social [CEPS] per explicar-ho tot sobre: «Crowdfunding: molt més que finançament alternatiu»

Tot i que creiem que tothom ja coneix aquesta via de finançament, la veritat és que encara hi ha molt a difondre, així que aquesta xerrada va per a totes elles. Alguna vegada t'has plantejat una via de finançament alternatiu pel teu projecte? Apunta't a aquesta nova sessió de Comunitats de Emprenedoria Social [CEPS], on Fundació Goteo t'explicarem les seves característiques, els elements clau perquè funcioni i tot el que et pot aportar una campanya de finançament col·lectiu. Tot perquè li perdis la por i li donis una empenta al teu projecte.

Quan? 10 de febrer de 9.30 a 11.30 a través de Zoom, apunta't aquí.

#MatchArrelat 🤟

Als Pirineus ja saben que una altra manera de finançar projectes és possible. Després de llançar fa uns mesos la convocatòria "Matchfunding Arrela't" a l'Alt Pirineu i Aran, ja tenim les 6 iniciatives seleccionadas.Totes elles llançaran la seva campanya de crowdfunding el proper 2 de març i disposaran de duplicació de les aportacions rebudes fins als 4.000 € per projecte.

A manera de recordatori, en aquesta convocatòria de finançament col·lectiu mixta, que anomenem Matchfunding, les administracions complementen les aportacions que fa la ciutadania a través del micromecenatge, aportant un euro per cada euro recaptat multiplicant així els fons recollits. En aquesta 1ª edició comptem així amb un fons públic de 24.000 € per activar un màxim de 6 projectes amb retorn social al territori i que han estat escollides per part d'un jurat independent, en funció a les bases.

Moltes felicitats a tots els projectes participants, aviat us avançarem de què tracten i seguir donant tot el suport a generar oportunitats com aquesta per donants, impulsores i institucions.

Ens veiem en 15 dies! 😜

Fins aquí hem arribat. Esperem que aquest butlletí t'hagi animat a seguir caminant cap la societat de totes i per a totes a la que ens anem acostant, poc a poc. Fins la propera!