Estem de celebració!

Des d'aquest mateix any, Fundació Degoteig i El Mercat Social de Madrid (MES) han formalitzat un conveni de col·laboració per contribuir a el desenvolupament d'un model econòmic basat en l'Economia Social i Solidària.

En aquesta col·laboració ambdues entitats difondran i donaran visibilitat de manera coordinada a través dels seus diferents canals, xarxes i eines de les experiències d'economia social, finançament col·lectiu i participació ciutadana que impulsen.

Per la seva banda, la Fundació Degoteig oferirà recursos de formació especial en format webinar per a les sòcies de l'Mercat Social Madrid que estiguin interessades a llançar una campanya de finançament col·lectiu, així com assessoria en línia personalitzada a les iniciatives més potents impulsades per sòcies de l'Mercat Social.

Aquesta col·laboració neix de forma natural a causa de el compromís d'ambdues entitats amb els sis principis de Carta de Principis de l'Economia Solidària, presents en l'àmbit internacional a través de RIPESS (Xarxa Intercontinental de Promoció de l'Economia Social i Solidària).

Més de 500 entitats intercooperant

Com a entitats, entenem la intercooperació com un valor en si mateix, el consum responsable com una força de transformació i el finançament ètica com una base sobre la qual construir una producció social i solidària.

Assumim així que l'economia solidària, en les seves diverses expressions, és una manera de viure que subordina l'economia a la seva veritable finalitat: proveir de manera sostenible les bases materials per al desenvolupament personal, social i ambiental de l'ésser humà.

Aquest nou conveni entre les dues institucions va permetre la col·laboració entre més de cinc-centes entitats, que agrupades en xarxes territorials i sectorials, compten amb autonomia pròpia, articulant i coordinant-per poder desenvolupar amb més impacte seus objectius compartits.

Finançament pel canvi social

Com ja saps, Fundació Goteo és una entitat jurídica sense ànim de lucre per al foment i desenvolupament d'iniciatives de l'economia cooperativa, social i solidària a través de tecnologies obertes i innovadores. Per això entenem essencial l'accés al finançament per donar suport a la generació de comunitat i impulsar el canvi social i cultural cap a una societat més ètica i col·laborativa. La nostra eina principal per a això és la plataforma crowdfunding a goteo.org que ja coneixeràs, així com diversos tallers de formació, acompanyament i assessoria en TICs per a col·lectius més concrets.

Totes aquestes activitats van sempre encaminades a el foment i creació d'ocupació, autoocupació i de noves cooperatives amb compromís social, animant en tot moment a que siguin partícips tant institucions públiques com privades a través del matchfunding.

El Mercat per l'Economia Social i Solidaria

Per la seva banda, El Mercat Social de Madrid (MES) és una xarxa de producció, distribució i consum de béns i serveis que funciona amb criteris ètics, democràtics, ecològics i solidaris, constituïda per empreses i entitats de l'economia social i solidària juntament amb consumidors i consumidores individuals i col·lectius.

El seu objectiu és cobrir una part significativa de les necessitats dels seus participants dins de la xarxa i desconnectar l'economia solidària de l'economia capitalista, tant com sigui possible, a través de la intercooperació entre empreses, associacions i persones consumidores que tenen entre els seus valors la ajuda mútua.

Al seu torn, MES forma part de REAS Madrid, i aquesta al seu torn de REAS (Xarxa de Xarxes d'Economia Alternativa i Solidària), associació de caràcter no lucratiu, sense filiació partidista o religiosa alguna, amb àmbit d'actuació a tot el territori de l'Espanyol, la missió principal és promoure i potenciar l'Economia solidària com un instrument que permeti el desenvolupament d'una societat més justa i solidària, caminant cap al desenvolupament sostenible i tenint en compte la interdependència de l'econòmic, el social, l'ambiental i el cultural.

Per tot això, vam començar aquesta aventura amb tota la il·lusió de l'món i des d'aquí t'animem a presentar avui mateix la teva iniciativa enviant un correu a madrid@mercadosocial.net. ¡Juntes avancem amb més força!

Crèdits: Composició (Tres Hermanas, Heidi Jensen); Banner (El Abrazo, de Juan Genovés)