La resposta

El canal a la plataforma de crowdfunding seria creat expressament per acollir projectes orientats a donar una resposta directa a la crisi social i sanitària. Goteo se sumava així a l'onada de solidaritat i resposta ciutadana que es va articular ràpidament, tot i el context inèdit.

Xifres per l'esperança

El canal CoronaZero es dirigia a iniciatives col·lectives que aportessin un retorn social. En tot just tres mesos de funcionament i a data d'avui ha recaptat ja 249.416€, destinats a 23 projectes amb un total de 2752 donants únics.

Amb el canal CoronaZero la Fundació Goteo ha renunciat al cobrament estipulat del 5% de comissió sobre el cost total dels projectes finançats. Així mateix, l'equip Goteo ha brindat assessorament en línia a tots els projectes per assegurar que puguin realitzar-se amb èxit.

23 Projectes exitosos

Davant la fi de l'estat d'alarma aquest 24 de juny, Goteo tanca l'acollida de nous projectes al canal Coronazero. Els projectes que vulguin finançar-se a través de la plataforma Goteo, podran fer-ho amb normalitat i el canal seguirà actiu fins a la finalització de les campanyes en marxa.

Aquí la relació de projectes:

• Necesitamos tu ayuda ¡Viseras sanitarias contra el Covid19!
  • LibreGuard - 10.000 máscaras protectoras gratuitas para nuestro personal sanitario
  • Teléfono gratuito atendido por médicos voluntarios
  • Ayúdanos a fabricar 20.000 máscaras de protección para personal sanitario
  • Únete al reto 1500
  • Crowdfunding solidario FEDA (en marxa)
  • Fons Cooperatiu per l'Emergència Social i Sanitària (en marxa)
  • dESSconfinem el cooperativisme de Ponent
  • Caja de resistencia para trabajadorxs de la hostelería y del servicio de reparto a domicilio (en marxa)
  • Caja de Resistencia Huelga de Alquileres (en marxa)
  • Caixa de Ressonància (en marxa)
  • Emergencia Social en el Barrio del Cementerio
  • Passet a passet, però sense parar (en marxa)
  • Elefantes y unicornios (en marxa)
  • La isla de los niños (en marxa)
  • De nuevo, juntos
  • CRISIS ECONÓMICA COVID 19: EL ECONOMATO DE BADAJOZ TE NECESITA (en marxa)
  • "Necesidades Básicas" para la infancia y sus familias en emergencia social por COVID-19.
  • AbriendoVentanas, conectando pacientes aislados con sus familias y amigos. (en marxa)
  • LA RESIDENCIA DE MAYORES DE USERA TE NECESITA
  • Fondo de emergencia LGTB (en marxa)
  • I LOVE CINE DE POBLE (en marxa)
  • We're green hope

Tanquem una etapa... i seguim!

El canal s'orientava a acollir projectes que proporcionaven una resposta directa a la crisi, bé fossin d'índole sanitària, desenvolupament de programari o producció 3D, proveïment de productes bàsics, suport a l'economia social i solidària i/o pimes, així com cures i atenció comunitària.

Goteo ha volgut ser una eina al servei de qui estava confrontant la crisi en primera línia, de manera que el tancament de canal CoronaZero no suposa abandonar aquest esperit, sinó que aquest es plasma en els diferents projectes que Goteo té en marxa, principalment Crowdcoop, destinat a l'economia social i solidària #ESS, així com d'altres que esperem desenvolupar en el futur.