L'economia blava és una oportunitat per incrementar els beneficis de les activitats humanes relacionades amb l'ús sostenible dels recursos marins. Especialment, als països de la Mediterrània, el desenvolupament i la promoció d'aquestes activitats pot millorar la qualitat de vida d'aquelles poblacions que viuen prop de la riquesa de la mar.

Hi ha molts reptes en el desenvolupament d'aquest sector econòmic. Un d'aquests reptes és la sostenibilitat de projectes relacionats amb l'explotació marítima, en un món on la responsabilitat cap al medi ambient és prevalent i urgent. Per tant, és important comptar amb un paraigües que acull i promou activitats que integrin millor l'univers de les polítiques públiques a les ciutats i regions amb interessos econòmics productius.

El paper de Fundació Goteo amb el Blue Crowdfunding

A Fundació Goteo creiem que la innovació de l'economia blava a la Mediterrània millorarà significativament si es disposa de més fons d'inversió. La millor via que coneixem és el crowdfunding i per això ens hem unit a el projecte.

Així, al costat d'altres 12 entitats hem llançat el projecte Blue Crowdfunding per millorar les capacitats d'innovació en el sector del creixement blau mitjançant la integració de l'ús delvcrowdfunding. Aquest gran equip inclou socis de 4 clústers d'economia blava, 3 experts en crowdfunding, 2 acadèmics i 4 regions.

El nostre paper és assessorar les inicitiaves i administracions regionals així com les campanyes que es posin en pràctica, per acompanyar en la construcció de polítiques públiques de micromecenatge. Els països mediterranis implicats són: Eslovènia. Grècia, Espanya, Portugal, Xipre, Itàlia, Croàcia i Albània. El principal impulsor és Ezavod i ECN acompanya també com paraigües i expert.

El paper de la xarxa serà la configuració i gestió del pla de comunicació i difusió. D'acord amb ell, també els materials de promoció i relació amb la integració, la transferència i la capitalització del coneixement a nivell transnacional de la UE. També en el modelatge i adopció de recursos de formació.

Economia Blava: Mediterranean Fragility i Flip The Label

L'ambició del projecte és impulsar el canvi de l'ús de fons públics per a la innovació a l'ús de crowdfunding i crowdsourcing per finançar, provar i validar productes i serveis innovadors de l'economia blava. Ens centrarem en els següents sectors: energia blava, seguretat marítima, transport marítim, turisme marítim, pesca i aqüicultura.

Com ja sabràs, són diversos els projectes impulsats des de la nostra plataforma amb la missió de millorar i conscienciar sobre les activitats en els nostres mars, algunes d'elles amb un marcat toc d'atenció a les polítiques migratòries. Una campanya notable va ser MEDITERRANEAN Fragility, projecte per explicar a la infància com moltes famílies refugiades vivien a l'altre costas de la Mediterrània i sobre els seus motius per creuar-la. Mitjançant el disseny de roba infantil se'ls feia descobrir aquesta realitat i crear consciència així com pensament crític. La col·laboració d'OPEN ARMS i OPEN CULTURAL CENTER a Cherso, camp de refugiades a Grècia, va ser crucial.

Una altra campanya reeixida va ser FLIP THE LABEL, projecte de vestits de bany sostenibles com a alternativa a l'hiperconsum fent ús de l'economia circular a l'usar per a la seva fabricació materials provinents de plàstics reciclats.

L'objectiu era difondre un missatge de consciència en diferents àmbits. En primer lloc, destruir l'estereotip de la figura femenina en el sector de la moda de bany i, com a segon missatge, transmetre la importància de consumir Slow Fashion i de ser conscients del percentatge que suposa la indústria de la moda a la contaminació del planeta .

El nostre objectiu

Com a Fundació, els nostres objectius amb el projecte Blue Crowdfunding són:

• Capacitar per a la creació de PIMES de l'economia blava així com ús del crowdfunding
  • Crear un clúster transnacional de crowdfunding blau amb serveis de finançament desenvolupats
  • Integrar les capacitacions internacionals en institucions de suport empresarial
  • Incorporar el canvi de polítiques i reconeixement de l'ús del crowdfunding cívic a les regions

A nivell personal, tot l'equip Goteo espera seguir acompanyant projectes que proveeixin de beneficis socials i econòmics a les actuals i següents generacions. Volem restablir, protegir i mantenir la diversitat, productivitat i resiliència de l'ecosistema. Creiem, en definitiva, que és a través de tecnologies netes, energia renovable i materials circulars com reduirem la despesa i promourem el reciclatge de materials.

😊Ens acompanyes? T'estem esperant!😊