El paper de la Fundació Goteo a Blue Crowdfunding

A la Fundació Goteo creiem que la innovació en l’economia blava a la Mediterrània millorarà significativament si hi ha més fons d’inversió disponibles. La millor manera que coneixem és el crowdfunding i per això ens hem unit al projecte Blue Crowdfunding. La nostra funció serà assessorar les iniciatives i les administracions regionals, així com les campanyes que es posen en pràctica, per ajudar a la construcció de polítiques públiques de finançament col·lectiu.

L’economia blava és una oportunitat per augmentar els beneficis de les activitats humanes relacionades amb l’ús sostenible dels recursos marins. Especialment als països mediterranis, el desenvolupament i la promoció d’aquestes activitats poden millorar la qualitat de vida de les poblacions que viuen a prop de la riquesa del mar.

Hi ha molts reptes en el desenvolupament d’aquest sector econòmic. Un d’aquests reptes és la sostenibilitat de projectes relacionats amb l’explotació marítima, en un món on la responsabilitat envers el medi ambient és predominant i urgent. Per tant, és important tenir un paraigua que aculli i promogui activitats que integrin millor l’univers de les audiències polítiques de ciutats i regions amb interessos econòmics productius.

En concret, els resultats esperats per al nostre projecte són:

1. Desenvolupament de capacitats de les pimes d’economia blava sobre com utilitzar les FC;
  2. Clúster transnacional de crowdfunding blau amb serveis desenvolupats de FC;
  3. Incorporació de la formació internacional de CF en institucions de suport a les empreses;
  4. Incorporació del canvi de política i reconeixement de l’ús del crowdfunding cívic a les regions.

Els socis implicats són països mediterranis com Eslovènia. Grècia, Espanya, Portugal, Xipre, Itàlia, Croàcia i Albània.
Soci principal: E-Institute - Institut de solucions integrals de desenvolupament (SI)

Socis del projecte:
• Network of the insular CCI of the European Union
• Official Chamber of Commerce, Industry and Shipping of Seville
• Crowdpolicy
• Goteo Foundation
• University of Algarve – CRIA - Division of Entrepreneurship and TechnologyTransfer
• Cyprus Chamber of Commerce & Industry
• European Crowdfunding Network
• Council of Vlora region
• Campania Region
• Marche Region- Fish Economy, Trade and Consumer Protection Unit
• Faculty of Economics and Businesses, University of Rijeka
• Region of Central Macedonia, Directorate of Innovation and Entrepreneurship Support

El projecte té una durada de més de 3 anys, des de setembre de 2019 fins a juny de 2022, i el cost és de 2.112.691,00 €. El projecte compta amb el suport del programa INTERREG MED del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Import total de cofinançament: 1.996.946,50 €

El nostre objectiu

Com a fundació, els nostres objectius amb el projecte Blue Crowdfunding són:
• Formar-se per a la creació de pimes de l'economia blava, així com per a l'ús del crowdfunding
• Crear un clúster transnacional de crowdfunding blau amb serveis de finançament desenvolupats
• Integrar la formació internacional en institucions de suport a les empreses
• Incorporar el canvi de polítiques i el reconeixement de l’ús del crowdfunding cívic a les regions

A nivell personal, tot l’equip de Goteo espera continuar acompanyant projectes que proporcionin beneficis econòmics i socials a les generacions actuals i futures. Volem restaurar, protegir i mantenir la diversitat, la productivitat i la resistència de l’ecosistema. En definitiva, creiem que reduirem la despesa i promourem el reciclatge de materials mitjançant tecnologies netes, energies renovables i materials circulars.