馃挏 El 6 de mar莽 de 2020, pocs dies abans que l'Organitzaci贸 Mundial de la Salut (OMS) declar茅s que el coronavirus era una pand猫mia, tres investigadores brit脿niques -Clare Wenham, Julia Smith i Rosemary Morgan publicaven a la revista cient铆fica The Lancet un estudi titulat COVID-19: els impactes del brot en el g猫nere.

馃枻 Les seves pitjors prediccions s'han complert a dia d'avui: la pand猫mia ha aguditzat la desigualtat de g猫nere i la feminitzaci贸 de la pobresa, perjudicant especialment a les treballadores essencials, com indica la Xarxa Nacional de Vigil脿ncia Epidemiol貌gica (RENAVE), on recull que del personal sanitari contagiat per COVID-19, un 76,2% s贸n dones, enfront d'un 23,8% d'homes.

馃Aix铆, tota reivindicaci贸 del 8M passat a aquest del 2021 no nom茅s segueix vigent, sin贸 que ve refor莽ada amb encara m茅s dades. Hem de seguir endavant. Per les que van ser. Per les que s贸n. Per les que seran. Som Feministes 馃懇馃敩馃懇鈥嶐煉拣煈┾嶐煂攫煈煍ю煈煆煈佛煉火煈煆煈煔 Som imparables.

馃摤 En aquest butllet铆, a trav茅s de tres iniciatives que considerem complement脿ries, et convidem a seguir treballant unides des dels feminismes, l'ecologisme i l'antiracisme, especialment en la defensa de les companyes doblement discriminades, a enfortir la salut de les dones trans a trav茅s de l'estudi de les cirurgies de neovagina i a seguir impulsant una nova educaci贸 en la primera inf脿ncia on hi capiguem totes.

Jornaleres de Huelva 馃彮

馃崜 Davant el total aband贸 que pateixen les jornaleres per part dels agents que haurien de vetllar pels seus drets, davant la insostenible situaci贸 a la qual s'enfronten en els talls i davant les dur铆ssimes condicions de vida a qu猫 els sotmet el seu sector, les companyes s'han organitzat per crear Jornaleres de Huelva en Lluita. Treballen unides des dels feminismes, l'ecologisme i l'antiracisme, decidides a acabar amb d猫cades de precarietat i opressi贸.

馃洜 Una part imprescindible del seu treball 茅s la mediaci贸 sindical, l'assessoria i el suport jur铆dic. Aix铆 que per poder recopilar les den煤ncies, anar als talls a informar de drets (laborals, socials i d'acc茅s a la salut), denunciar els abusos davant Inspecci贸 de Treball i els tribunals ... cal comptar com a m铆nim amb una companya alliberada i tamb茅 amb traducci贸.

馃憠 Si tu tamb茅 veus necessari que aquesta lluita segueixi endavant en les millors condicions, entra i col路labora amb Jornaleres de Huelva en Lluita.

Transbiome 馃彞

馃彞 La salut de les persones transg猫nere sovint es descuida en la medicina i la investigaci贸. Aquest projecte t茅 com a objectiu canviar aix貌.

馃拋 Moltes dones trans tenen un nou 貌rgan: la neovagina. Les cirurgies de neovagina s'han realitzat durant m茅s de 60 anys, i la neovagina 茅s fonamentalment diferent de la vagina de les dones cis. 脡s un 貌rgan amb necessitats de salut reals i importants! Pot infectar o patir un entorn microbi脿 insalubre.

馃 Transbiome t茅 com a objectiu realitzar un estudi pilot que ajudi a mapejar la diversitat microbiana que es troba en les neovaginas de dones trans.

馃 T'animem a saber m茅s i participar a Transbiome.

Espiral Educativa 馃彨

馃懅 Aquesta cooperativa educativa sorgeix de l'experi猫ncia de prop de 2 d猫cades de les persones que en formen part, aprenent de diferents escoles i experimentant i implementant diferents metodologies i t猫cniques educatives.

鉁 Els educadors i educadores de L'Espiral Educativa no donen el salt al cooperativisme per casualitat, sin贸 que ho fan de manera conscient amb la convicci贸 que 茅s un dels camins m茅s importants que ha d'emprendre la societat civil per revertir els valors d'individualisme, competitivitat i insolidaritat que emanen del sistema econ貌mic actual i que tanta desigualtat i patiment estan ocasionant.

馃尙 A causa de les noves necessitats sanit脿ries de la pand猫mia els 茅s imprescindible reformar les seves instal路lacions per millorar la ventilaci贸 de les aules.

馃槈 Descobreix tot el que han fet i volen seguir fent amb la teva ajuda a Espiral Educativa.

Passats, presents i futurs esdeveniments! 馃彨

鈻讹笍 Creies que despr茅s del fant脿stic esdeveniment del Rellan莽ament Crowdcoop ja no et parlar铆em m茅s d'aix貌? Doncs gaireb茅, gaireb茅! Si el vas veure, moltes gr脿cies per seguir-nos 馃槉. Si te'l vas perdre, en aquest article podr脿s gaudir la gravaci贸 铆ntegra de l'esdeveniment. Spoiler: va sortir ben rod贸 i hi va haver xerrades molt interessants.

鈴 Qu猫 ha comen莽at just aquesta setmana? Doncs la convocat貌ria "Matchfunding Arrela't"! Ja disposem de 6 iniciatives de l'Alt Pirineu i Aran que van comen莽ar la seva aventura aquest dimarts 2 de mar莽 i disposaran de duplicaci贸 de les aportacions rebudes fins als 4.000 鈧 per projecte. Descobreix-les aqu铆 per empapar-te de la seva vitalitat i amor per la terra.

鈴 I acabem amb vista al futur, ja que la nostra companya Chiara intervindr脿 aquest dijous 4 de mar莽 a LIFE Platform Meeting per parlar de la promoci贸 de finan莽ament c铆vic en projectes de conservaci贸 de la natura. Ho organitza Natura 2000, la xarxa d'脿rees protegides m茅s gran del m贸n, amb l'objectiu d'administrar de manera funcional i coherent la biodiversitat. Seran dos dies d'aportacions molt poderoses i et recomanem donar-li un cop d'ull. Nosaltres parlem a les 11:45 i podr脿s escoltar-nos aqu铆.