To(t)xs al 8M 鈿э笍馃寛

鉁 芦A ning煤 preocupava que les companyes trans fossin part de les assemblees. Era aix铆, simplement. Sempre ho havia estat. No em cap ni remotament al cap que alg煤 els digui ara que no poden estar禄 ens explica Laura Casielles a Las compa帽eras trans ya estaban ah铆.

馃摤 En aquest butllet铆 donem suport al transfeminisme com a corrent que amplia els subjectes de la mateixa a altres persones que no s贸n dones cisg猫nere. Al costat de l'activisme LGBTI +, la teoria queer i les tend猫ncies antiracistes i postcolonials, la seva missi贸 茅s l'abolici贸 de la segregaci贸 social i l'alliberament de la dona, aix铆 com del propi concepte de g猫nere com una construcci贸 que s'utilitza com a eina d'opressi贸: moviment de resist猫ncia que ent茅n el g猫nere com a sistema de poder que produeix, controla i limita els cossos, per adaptar-los a l'ordre social establert, pretenent modificar, ampliar, alterar i transformar els codis que regeixen totes aquestes construccions socials.

馃槈 Pots donar un cop d'ull al nostre article: Transfeminisme 茅s Equitat i a les tres campanyes de les que us parlem avui, que representen una "ampliaci贸 del camp de batalla" de les fronteres imposades, els algoritmes discriminanadors i les estrat猫gies publicit脿ries enganyoses.

Greenwashing 鈾

鈾 El cas Endesa marca una fita de la publicitat enganyosa (greenwashing) a Espanya. A la revista Balena Blanca volen obrir el debat. Res en contra de les marques, ni els publicistes. Per貌 creuen que determinades pr脿ctiques publicit脿ries en temes relacionats amb el medi ambient estan perjudicant de forma seriosa la credibilitat del periodisme, i confonent a la ciutadania en un moment en qu猫 cal informaci贸 vera莽 i rigorosa.

馃挌 Per combatre aquests continguts patrocinats camuflats com informaci贸, i la publicitat enganyosa, convertiran el seu proper n煤mero de 80 p脿gines en un especial sobre la publicitat que contamina. Analitzaran els casos m茅s estramb貌tics de 'greenwashing', explicant com ens podem defensar d'aquests missatges i aportant claus per controlar els excessos d'aquest tipus de comunicaci贸.

馃憠 Aporta a Greenwashing per descobrir com ho fan i evitar que t'enganyin.

Suma't a OdiseIA 馃捇

馃捇 La intel路lig猫ncia artificial ja no 茅s ci猫ncia-ficci贸. Des de les traduccions autom脿tiques fins al diagn貌stic m猫dic o l'assignaci贸 d'un cr猫dit financer, les seves aportacions s'han convertit en imprescindibles en les nostres vides sense que siguem conscients dels processos amb els que aconsegueix els seus resultats.

馃 El seu efecte en la societat es va notant cada vegada m茅s, fent que molts dels treballs estiguin canviant o alguns siguin realitzats per m脿quines i 2020 茅s un any clau per a la intel路lig猫ncia artificial a Espanya. La iniciativa #SumateaOdiseIA neix per vigilar que la IA es faci servir 猫tica i responsable.

馃憠 Suma't a OdiseIA et convida a ser part d'aquesta important tasca. Uneix-te!

SOS Refugiats LGTBI 馃彸馃寛

馃毃 La Comunitat de Madrid ha retirat les ajudes a l'煤nic pis d'acollida per a persones LGTBI + migrants de la comunitat aut貌noma, gestionat per l'Associaci贸 Kif Kif.

馃挏 El projecte que presentem 茅s una resposta a les necessitats de persones que es troben en el proc茅s de sol路licitud de protecci贸 internacional pel fet de ser LGTBI + a trav茅s d'una intervenci贸 integral que compr猫n l'allotjament residencial, la realitzaci贸 d'itineraris individualitzats d'inclusi贸, l'acompanyament en el proc茅s d'asil, l'atenci贸 psicosocial especialitzada, l'aprenentatge de l'idioma espanyol, l'assist猫ncia jur铆dica, i les activitats d'oci que promouen la conviv猫ncia intercultural.

馃憠 Salva aquest espai entrant a SOS Refugiats LGTBI.

CrowdCoop: Fes-te cooperativa amb Goteo!

Per si t'ho vas perdre en l'anterior butllet铆, i perqu猫 realment creiem que 茅s una magn铆fica oportunitat, aqu铆 tornem a parlar-te de CrowdCoop.

Com tu, creiem que el micromecenatge 茅s una via de finan莽ament en sintonia amb el cooperativisme i per aix貌 celebrem la creaci贸 d'aquest projecte 芦Singulars禄 per al foment de l'economia social.

Tens una empresa a Catalunya que vol convertir-se en cooperativa a trav茅s d'una campanya de micromecenatge? Teniu una associaci贸 i porteu temps donant-li voltes a la idea de constituir una cooperativa?

Amb Crowdcoop hem co-dissenyat un programa de formaci贸 integral que abasta des de la creaci贸 d'una cooperativa, passant per la formaci贸 en q眉estions fiscals i legals fins al disseny i llan莽ament d'una campanya de crowdfunding.

Aprofita l'oportunitat i entra ja mateix a CrowdCoop.

Fins aqu铆 vam arribar. Esperem que aquest butllet铆 t'hagi animat a seguir caminant cap a la societat de totes i per a totes a la qual ens anem acostant, a poc a poc. Fins la propera!