Estem amb tu

A Fundació Goteo ens reafirmem en la necessitat de seguir donant suport a totes i cadascuna de les iniciatives impulsades en els principis i valors de l’economia social i solidària. Per això, hem engegat les següents accions:

CanalFic

Postposem la data d'inici al 28 d'abril. Amb aquest 1a edició de la convocàtoria CanalFIC!, es posa a disposició 8.000€ pel finançament d’idees i projectes culturals impulsats per la Fabra i Coats-Fàbrica de Creació i Centre d'Art Contemporani de Barcelona (FiC) i l’ICUB, en col·laboració amb la Fundació Goteo. Els 4 projectes ja seleccionats duran a terme la seva campanya de finançament col·lectiu rebent una atenció especialitzada per part de l'equip per a la redacció i disseny final de la campanya i amb el suport habitual de la Fundació Goteo per a la seva promoció i difusió.

CrowdCoop

Ampliem la convocatòria de projectes fins el 14 d'abril, seguint amb la seva difusió en el convenciment de la gran utilitat d'una formació encaminada a l'assessorament fiscal, econòmic i de cofinançament, destinada a l'enfortiment i creació de cooperatives al territori. La participació i la solidaritat són les eines que tenen les cooperatives per fer front a la crisi, i sembla que funcionen millor que d'altres estratègies. Destaquem la resiliència d'aquestes organitzacions i fem el possible per la seva consolidació.

Formacions

Goteo, per tal d'estendre el finançament mitjançant el micromecenatge com a eina al món cooperatiu, oferirà de manera gratuïta, dues tipologies de formació als Ateneus Cooperatius dins del projecte Singulars Crowdcoop. Per una banda, formació en matèria de crowdfunding i comunicació i marketing digital vinculat al micromecenatge, es tracta d’una formació adreçada a l’ecosistema de cooperatives vinculat a cadascun dels Ateneus de Catalunya. Per un altra banda, s’ofereix també formació de formadors, tallers adreçats als tècnics/ques dels ateneus i/o personal tècnic del món cooperatiu dedicat a la promoció del cooperativisme. En aquestes circumstàncies, els tallers es duran a terme de manera telemàtica.

Iniciatives davant la crisi

És precisament en aquestes situacions on la cooperació pren més sentit i força. Ja estem treballant conjuntament en diverses iniciatives i refermem el nostre compromís i disponibilitat per coordinar accions i esforços. En aquest sentit ja hem subscrit la campanya #PlaDeXocSocial on es reclama:

1️⃣ Suspensió del pagament del #lloguer, la #hipoteca i dels subministraments bàsics per qui perdi ingressos

2️⃣ Cap #acomiadament i #renda bàsica per qui es quedi sense ingressos

3️⃣ Intervenir la #sanitat privada sense compensació

Com també la iniciativa #SalimosConDerechos on l'objectiu és seguir avançant en drets un cop anunciades les mesures preses pel Govern el passat 17 de març al Consell de Ministres i que ens segueixen semblant insuficients. Hi ha en joc que aquesta crisi, com en el 2008, la paguin les persones més vulnerables. Si al 2008 vàrem rescatar a la banca, aquest 2020 rescatem a la gent.

1️⃣ Pensions actuals i futures blindades

2️⃣ Reformes laborals derogades